Tuesday, April 15, 2008

tragedi tangki simbah - cuba menjadi optimistik

Aku bukan orang lama dalam blog. aku tak tahu pun tahap kebolehan aku dalam mengarang ayat2 untuk membuatkan orang berfikir mahupun ketawa. Secara realitinya, di luar dunia maya ICT, internet dan dunia2 yang berselirat dengan jalur2 wayar lebar ni, di dunia nyata, aku orang yang suka bercerita. Kebanyakan cerita2 yang aku kumpul adalah lucah (cerita lawak lucah memang senang didapati) dan satu lagi cerita pertandingan yang melibatkan karakter2 A, B dan C di mana pastinya karakter C yang menang dengan cara yang lebih hebat. Ini hanya intro dalam blogspot - 'si gemuk yang optimis' ini, jadi aku rasa penulisan pertama tidak perlu hebat2. hanya ala kadar, dan menggunakan bahasa melayu 100%. Baiklah adik2, ini cerita pertama saya.
Tadi aku kencing di tandas awam (aku tak tau kenapa tapi banyak isu tandas awam diketengahkan dalam blog aku. mungkin kerana banyak kejadian dramatik terjadi dalam tandas awam - seperti terberak di hadapan pintu semasa meng'adjust' kunci, contohnya.) Selepas aku kencing, aku flush. Air yang keluar dari tangki simbah itu sungguh laju sehingga tersimbah ke kaki seluar aku. jangan risau, tiada tahi yang terkena seluar aku. kalau ada pun aku takkan bagitau perkara sebenar. Kesan dan implikasi dari tragedi itu tadi membuat aku tertanya2 mungkin ini sebabnya orang tak minat nak flush kat tandas awam - lantas membuatkannya hancing. Kalau diorang flush, air kotor akan terkena seluar, kemudian anjing akan menjilat seluar dan terus seluar tu takleh dibawak sembahyang. (sebenarnya tak payah letak anjing tu pun dah cukup dah, aku mengaku aku saja buat2 cerita). Jadi kerajaan takleh nak salahkan mentaliti pengguna tandas awam dalam hal2 macam ni, sebab kerosakan mekanisme tangki simbah juga boleh menambahkan kekotoran tandas awam.
Ya, aku yakin orang Malaysia budi pekertinya mulia. Termasuk aku. Selepas kejadian tadi aku terus keluar dan kencing di dalam sink - sebagai tanda protes kepada plumber. Kemudian aku balik dan tulis blog.

1 comment:

inuts said...

bijok (sbg greeting adik-bradik)

demo berok maso nk koci pitu.huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...