Saturday, September 27, 2008

aku teringin nak main air

hai.
aku pun tak tau kenapa aku tiba2 tulis cerita 'aku teringin nak main air'. memandangkan sekarang ni bulan ramadhan lagi aku harap korang tak baca post ni sebagai 'aku teringin nak minum air'.

masa aku kecik dulu aku penah beli cikedis bon2 (yang ada gambar ayam goreng kat depan) dan dalam tu aku dapat mainan scuba-diver (kecik je). lepas aku makan cikedis tu sampai abis (aku ada bincang dengan kawan aku, ramai yang ambik mainan saje dan keropok ditinggalkan -aku tak suka membazir. coklat ding-dang pun aku habiskan) aku isi air dalam besen yang besar dan aku main scuba-diver tu dalam tu. aku ingat lagi. memang lama aku main benda alah tu.

aku rasa manusia memang kebanyakannya cenderung kepada air. (bukan pada bulan puasa) kalau tidak masakan aku tension tiap kali pegi Air Terjun Lata Tembakah pada hujung minggu. di mana mat rempit membuat barisan motor yang panjang seolah2 akan ada bigfoot yang melompat motor mereka. ditambah kewujudan bas-bas sekolah dan bas kilang yang tah datang dari mana. biasanya kalau terjadi situasi seakan2 circus mcm ni, aku patah balik sebab air terjun tu mesti penuh dan sesak.

aku dah jauh sangat ni pegi ni. berbalik pada cerita tadi..ya..aku cenderung pada air. masa kecik2 dulu aku suka tengok lukisan dasar laut. dan selalu ingin lukis pemandangan dasar laut. sebab tu la aku suka spongebob kot.

ada juga satu musim tu aku teringin nak mimpi berenang. serius.

masa kat UTM dulu aku ada geng yang suka hujan (bukan hujan bila aku sudah tiada). tiap kali hujan kitorang akan ambik shampu dan mandi hujan (padahal kalau mandi kat tandas tak pernah syampu pun - biasa la nak nampak meriah). diorang mungkin mandi sebab rumah sebelah ada awek, tapi aku mandi sebab seronok. betul. dan juga sebab rumah sebelah ada awek.

lama tak mandi hujan. ingat nak try la sekali bila2.
tak sama ngan mandi shower. bunyi dia lain sikit. suhu lain. rasa lain.
ok la. dah la tu. chow.

terima kasih kerana membaca 'aku teringin nak main air'

3 comments:

JOBONG 959 said...

First time aku bukak blog kau yan...tak sangka ko pon ade bakat menulis...aku igt ko pandai melukis dan buat lawak je...
aku baru balik dr beraye ni..takdela meriah mane..biasela raya kat perantauan..
Ko igt tak mase kite naik kayak kat pulau kapas lepastu terbalik kayak tu....kahkahkah....
Senang2 aku visit lagi blog kau ok..

Anonymous said...

duri..umah kat pulai tu bukan fondan ke?

durian said...

haaa..pondan?
aku lupe la. aku ingatkan awek. ke aku yg tak normal?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...