Monday, October 12, 2009

kitaran waktu manusia

pagi semalam aku ngantuk betul nak bangun tido. aku paksa punya paksa punya paksa, aku bangun duduk bersila di bucu katil. lalu aku berfikir, kenapa sesetengah orang bangun tido dengan senang? adakah bangun tido ada kaitan dengan faktor genetik?

--------------

di waktu tengahari, aku berpikir lagi. apabenda la manusia ni, sikit-sikit nak salahkan benda lain. genetik lah, itu lah, ini lah. diri sendiri tak nak ambik inisiatif. takde azam. cis!

-------------

tiba waktu petang, aku dah tak berpikir. aku dah insaf dah. aku bertafakur dan mengukuhkan azam aku. aku mesti kuat berjuang. iltizam mesti tinggi. vision kena ada! aku mengamalkan petua yang diajar oleh kebanyakan pakar motivasi. tutup mata. tarik nafas dalam-dalam, hembussss.....tarik nafas dalam-dalam, hembuss, tarik nafas, hembus, tarik nafas, hembus,

terus aku terbabas sampai waktu isyak.

-------------

malam. aku berusaha punya berusaha punya berusaha. lalu aku terfikir, susah nak tido ada tak kaitan dengan faktor genetik?

4 comments:

NIMI said...

taklah..kiterowang senang je tido..cam adik i kena tutup lampulah apalah..
tah tah u nak bini u temankan u kat sbelah kot tu sebab susah tdo..ngade!
=))

durian! said...

ah nimi alamak kau dah terlihat kengadaan aku! cis!

hahaha

Tun said...

ko kekurangan kromoson x & y nih

opun said...

1. rekod tido selama 3 hari masih blum pecah....

2. tapi tu dulu.... celik skit mate.. cik din tgh main PS2.. celik lagi... cik din lagi... celik lagi dan lagi .. masih cik din jugak...

3. nampak paup ngan pesot tapau nasi... pau skit... hehehe

4. ..... cuma sekarang lain skit laaa... hidup dah berkitar....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...