Tuesday, July 22, 2008

pelajaran? atau trend?

kali ini aku berjanji tidak mengarut dalam blog. kali ini lebih serius. tidak ada bayangan sotong kurita membelit jambatan pulau pinang atau bayangan kerengga menghurung badan seorang gadis yang bogel dan sebagainya.

aku mempunyai abang yang berjaya dalam pelajaran. ya, dia dapat 100% untuk exam add maths dan fizik masa form5 (sungguh menakutkan!). dan aku ada 2 adik yang aku tak tahu menahu pasal pelajarannya. tapi aku selalu nasihat, kalau mau ada pengaruh, kena jadi pandai dulu. nasihat ini diberikan lepas aku lihat mereka ingin jadi famous dengan cepat. mahu main muzik di atas stage di masa2 majlis makan fakulti. mahu ada stuff2 yang 'in' dan 'rare'. mahu ada t-shirt yang cantik. mahu ada trend yang bagus2.

tak salah. itu semua tak salah. pembangunan karekter amat perlu. tapi kena pandai. mahu ke jadi artis yang tak tahu bercakap apabila ditemuramah dalam tv? tak kisah kalau mahu.tapi aku tak galakkan.

aku rasa trend yang selalu terkini adalah menjadi seorang yang bijak. itu saja. siapa2 pun hamba trend. tak ada yang terlepas.mak aku? - hamba trend. mat kereta - hamba trend. budak punk - hamba trend. mat rempit - hamba trend. mat hip hop? hamba trend. mat despatch? hamba tak tau. tak sure.

apabila kita banyak ilmu. senang. jadi la ape2 pun. takde hal. boleh jadi trend setter. hebat. aku selalu terpikir pasal mat rempit. sangat authentic trend ini. asli. tak pernah dengar di barat. siapa trend setternya? ada pakaian sendiri. siapa yang setkan t-shirt lengan panjang belang2 baru style? siapa yang setkan motor rxz dan yamaha sebagai motor2 rempit? siapa yang setkan no plet mana yang tengah top dan yang dah ketinggalan? sapa yang setkan kena pakai rantai silver yang macam keretapi tu? sape trendsetter tersebut? dia hebat. aku tak tau dia siapa. tapi hebat.

aku pun hamba trend. aku rasa aku blogging pun banyak ikut trend. aku baca melayu minimalis. aku suka cara dia menulis. aku sudah ikut trend. aku baca neraka. aku suka. aku ikut trend lagi. macamana mau lari? manusia asalnya memang suka meniru. tapi yang memberi tiru itu lebih hebat. cepat! tiru aku!

aku tau korang nak mempertikaikan pendapat aku. fuck la korang. dengar sini. aku belajar di tempat aku belajar pasal art. pasal form. pasal design. pasal art elements. pasal design elements. aku keluar, tengok satu motor, lawa gila. cukup form cukup function. cukup decoration. cukup cool. (brand dirahsiakan) semua balance. aku pun cakap 'lawa siot'. member aku menyanggah 'mcm tu pun lawa? mana ada orang beli. mat rempit pun tak nak curi'.
................
settle. trend kills. 'taste' sudah tak diterima pakai oleh manusia. jadi aku bertekad. apa yang aku rasa cantik aku akan cakap cantik. apa yang aku rasa cool aku akan cakap cool. at least aku try.

korang reset balik taste korang sekarang. awek yang korang suka, betulkah korang suka yang mcm tu? atau korang banyak tgk filem hollywood (atau bollywood). mesti mau jujur balik. baru ilmu pengetahuan itu jadi relevan balik.

aku rasa lagi baik aku tulis pasal kerengga menghurung badan gadis bogel kot.

biar la. at least aku try. kepada yang tak setuju dengan post ini,
your mother is a cow.
tq

3 comments:

ms.d said...

hahahahah..aku gelak pecah perut bace statement ko yg last skali.... ur mother is a cow....hahah tetiba jer ko hangin...huahahhaha....tapi best laa bace tulisan2 ko nih durian....not too serious yet serious...ehh betul ke ayat aku? takpela...tak kesah..hehehe...enjoy blogging....update!! update!!

__mr.amat__ said...

aku setuju ngan komen dibawah nih(orangnya agak cun..hihihi).
nyway ko memang memberangsangkan la bro...
salute....

__mr.amat__ said...

silap lak...adoyai....
komen diatas tu ha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...