Wednesday, November 19, 2008

aku nak cerita..suka hati aku la!

aku boring.

apa yang ada dalam kepala otak aku hanyalah fragmen2 memory yang aku ingat.
jadi aku tulis saja lah ye!

semasa aku kecik, aku adalah kanak2 normal. bangga apabila sudah boleh mengayuh basikal tanpa roda tambahan. aku suka berbasikal. dan apabila sepupu aku datang kami akan berbasikal ke kedai kak mah untuk beli megi perisa ayam. kami akan berdiri di luar kedai dan menyebut perkataan 'nok bbelliii' berulang2 sehingga kak mah sakit hati, menutup mesin pengukur kelapa dan melayan kami.

sejak kecil, apabila musim exam, mak aku akan masak telur masak separuh. resipi mak aku adalah makan telur tersebut dengan kicap dan sos tomato. aku sangka inilah cara universal makan telur masak separuh sehinggalah aku masuk asrama, aku digelakkan rakan apabila meminta sos tomato untuk perasa telur masak separuh.(korang try la dulu siall - sedap!)semasa kecil, aku kagum dengan origami dan aku enjoy masa hujan. lebih2 lagi banjir.

aku hanya pelajar biasa, yang jatuh cinta pada pengawas yang cantik. aku suka berusaha untuk benda yang melalaikan. aku sanggup mengangkat dua tiga kerusi dan memanjat almari untuk mencari di mana ayah aku sorok adaptor video game kami. aku juga berebut tulang ikan sardin dengan adik beradik aku.

aku mengaji quran dengan kak wan sebelah rumah. anak kak wan, abg mat adalah pelajar sekolah menengah yang ada cassete player. dia suka dengar lagu scorpion - wind of change berulang kali sehingga aku lebih hafal lagu tersebut dari al quran. kurang hajar abang mat! aku juga akan menitiskan air mata apabila aku orang last yang mengaji, dan pelajar2 lain kedengaran riang bermain skateboard abang mat yang ada brek di luar rumah. aku tak tipu. memang sedih hahaha.

oh ya, adik abang mat namanya Yu'in (aku tak tau nama betul beliau). Yu'in mampu makan belacan sehingga habis seketul. mulutnya jugak laser. namun aku rasa tiada kaitan makan belacan dengan mulut laser.

bila aku masuk asrama aku homesick. tapi bila aku sudah gembira hidup di asrama aku schoolsick.

semasa aku darjah 4, aku tinggal di pasir mas. pasir mas sungguh seronok. aku belajar memancing, melastik burung dan banyak lagi. aku lihat memerang secara 'live' pertama kali di pasir mas. aku juga tau burung raja udang bertelur dalam tanah. pertama kali aku tengok anak burung tersebut. pertama kali aku pegang. pertama kali juga aku tahu jika pegang anak burung, ibunya akan tinggalkan dia. sebab kita tinggalkan bau manusia - member aku cakap.

aku selalu hilang stokin sebelum pergi sekolah. mak aku amat tension. sebab aku naik dengan dia pergi sekolah tumpang dia pegi kerja. aku juga pernah tertinggal beg sekolah apabila sudah sampai ke sekolah. mak aku menyuruh aku balik sendiri naik beca ambik beg.

akhirnya aku lambat ke sekolah dan pengawas menulis nama aku.
pengawas itu cantik dan aku suka pengawas cantik.

aku juga suka pelawas seperti pisang dan betik. walaupun tidak berkaitan.

bye.

5 comments:

Lee said...

Dan aku selalu cakap kat orang yg asap rokok kalau dihembus melalui hidung akan membunuh kuman resdung... dan aku adalah perokok tegar dan aku masih ada resdung.. aku tau ini tak berkaitan tapi apa yg ada kaitan dgn post ni pun ?

durian! said...

ada yang berkaitan lee..contohnya Yu'in makan belacan dan tidak kena resdung.

Anonymous said...

kak mah pakai mesin kelapa hok mane se?

Mummy Hanny said...

ingat lagi dok masa naik beca pokcik mat? hahaha...

durian! said...

anonymous- kak mah ade banyak mesin kelapa ke? dok tau pulok saye..

Ja- 'beng' Abe Za ingat..tapi pokcik mat hok mano eh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...