Thursday, December 31, 2009

happy new year guys. be nice.

ok, blog ini adalah penutup untuk penulisan-penulisan tahun ini.

kembali semasa aku mula menulis blog ini dulu. tujuan aku adalah untuk mengajak orang ramai untuk menjalani hidup sebest mungkin. jadi jujur dan jadi baik. bahawasanya anda masih boleh jadi cool walaupun tidak minum beer. tak semestinya hisap dadah juga untuk berkawan dengan penagih. pengawas perpustakaan tidak semestinya dalam kategori nerd. pakai tudung pun boleh rock juga. dan menolong orang tua melintas jalan tidak bermakna anda tidak brutal.

aku cuba buat begini, sebab di masa aku start buat blog dulu, banyak sangat individu yang memberi persepsi lifestyle mereka melalui blog masing-masing untuk membawa makna 'cool'. dan kebanyakannya agak negatif. aku tidaklah positif mana, tapi aku cuba beritahu bahawa, macam biasa, semua benda ada options.

di sini aku ada recommend lagi beberapa perkara baik yang boleh dibuat pada 2010

1. memberi hadiah - babi, bagi hadiah kat orang pun tak reti ke? bagi hadiah kepada sesiapa. suka hati kau lah. janji bagi hadiah. tetapi biar la bersesuaian. contohnya memberi eye shadow kepada nenek adalah dilihat kurang sopan.

2. menyelamatkan anak jiran daripada digigit anjing - yang ini susah juga, kena ikut keadaan.

3. berkongsi suratkhabar - selepas membaca surat khabar di kedai makan contohnya, pass kepada meja sebelah. kau balik rumah pun bukan kau baca lagi pun. paling-paling pun kau buat tadah sampah kat hujung pintu je.

4. telefon kawan-kawan lama, tanya khabar - ye, aku tau kehidupan korang dah berbeza, tapi at least call dan recall apa-apa yang patut.

5. pergi bercuti di pulau - apa? kau tak pernah pergi pulau di Malaysia? rugi sial.

6. menderma - kalau duit dah banyak sangat, cari tempat menderma yang sesuai.

7. berhenti menipu - jika anda ahli politik. boleh amalkan petua ini untuk lebih disayangi.

8. memelihara anak ayam start daripada telur lagi - aku tak pasti apa relevan yang ni, tapi aku ada instinct ianya bagus jugak untuk menerap nilai-nilai kasih sayang.

9. decorate aquarium - sama seperti instinct aku di no.8

10. eratkan hubungan keluarga anda - kalau yang ini settle, kau sepatutnya tak ada masalah.

sekian. see u next year suckers!

4 comments:

lucky said...

happy new year! :)

Bogus said...

malam nih lepak azwath !!!

Lee said...

Bogus... bukan ke kau kena keje?

ciksu said...

happy new yr!!i link urs to mine ya??!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...