Friday, December 12, 2008

neraka untuk benda

jika ada neraka untuk benda,

aku rasa,

benda pertama yang masuk ke dalamnya adalah duit.
sebab karna duitlah punca segala kejahatan. duit yang membentuk sistem kehidupan manusia.

duit ingin jadi tuhan. ingin manusia mengikutnya. ingin menjadi the measure of all things.

Benda kedua yang masuk neraka adalah bonggol2 jalanraya yang terlampau tinggi.

Namun, bonggol mungkin sudah tidak dipedulikan sangat di dalam neraka. tidak penting.
kerana duit sudah masuk terlebih dahulu. syaitan2 sudah mengamalkan politik wang dalam neraka.

lebih baik duit masuk ke dalam wallet aku.
aku pastikan ia masuk syurga (syurga untuk benda)

3 comments:

Lee said...

lagi benda2 yg aku rasa patut masuk neraka:
memory card yg taleh dibaca oleh universal card reader,
radio kecik yg takde bunyi bass yg cukup,
light-saving bulb yg tahan sebulan, binocular mainan yg sentiasa memberi aku harapan tinggi,
vga webcam tahun 2001 yg aku masih pakai pada tahun 2008 dan
tilam single rm28 yg layak dipotong2 utk buat basuh pinggan sbb nipis gila... sekian....

Anonymous said...

banyak lagi benda yang patut masuk neraka benda..

Intenet - dok bagi org donlot video lucah, blog yang pitnah orang, blog aku (pasal ada kalendar lucah)

henpon - dok simpan gambar2 lucah, dok miskol2 orang yang tengah tido

PC yang rosak - nyusahkan orang nak buat keje (tak temasuk keje jahat)

zip seluar - menyenangkan anak-anak gadis sekarang membukanya

baju wanita - menggiurkan lelaki

SENSAOIL - berunsur lucah

***letih aku nak list

durian! said...

haha..

lee, benda2 yg kau listkan tu akan masuk neraka digital.

cah, mu gilo sensaoil? sensaoil patut masuk syurga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...